Friday, August 3, 2012

The fallacy in the length of grayling



The fallacy in the length of grayling

By Veljko andric

Razlika izmedju lipljena od 50 cm i 49 cm nije samo u jednom centrimetru vec mnogo vise.Ova magicna granica od 50 cm nije slucajno postavljena vec je to neka duzina na kojoj lipljen znacajno menja svoje osobine i ponasanje.Ne znam kako ali ovo je sto posto istina i to znaju svi zaljubljenici ove ribe.Nije stvar velicine ribe vec tezine da je prevarite.Zato se pedesetica posebno ceni.Na prste jedne ruke mogu izbrojiti ribolovce koji su zaista ulovili ovakve ribe.Ulovilo ih je puno njih ali retko ko ih stavi pored metra.Uglavnom ribari od oka procene to je to ali su veoma cesto u zabludi...i takve ribe se cesto prijavljuju dao petarde ali realno nisu.Secam se reci jednog velikog musicara(jednog od zacetnika musicarenja u Srbiji) koji mi je jednom prilikom rekao da nikada nije ulovio ovolike ribe niti je bilo ko od njegovih prijatelja ali su svi oni prijavljivali kao da jesu,kako on kaze veruj samo metru nikako svojim ocima,i od kada lovim ovu ribu uvek nosim metar jer jedan cm moze da promakne oku ali metru nikada.Stavite ribu na koliko toliko ravnu podlogu ,skupite rep pozadi,ispravite je ,polozite  vlazan metar na njeno telo i merite od vrha spljostenog repa do vrha gubice.





(Pometras...san mnogih  ribolovaca)

Dobro se secam jednog lipljena kog sam lovio na vidjeno nepuna tri sata,i bio sam siguran da je preko 50 i to debeo.Lezao je na svetlom sljunku na sredini reke.Kada sam ga zakacio i dok ga nisam izvadio i dalje sam bio siguran da se radi o kapitalcu ali kada sam ga pogledao u meredovu sve moje misli su pale u vodu to je kasnije i pokazao metar.To je bio osrednji lipljen od nekih 45,5 cm.Cak je isto mislio i prijatelj sa kojim sam lovio.Cak i kada sam ga oslobodio i dok je plivao pored nas,opet mi je izgledao kao kapitalac .O cemu se zapravo ovde radilo?Ovaj lipljen je bio sirok ,debeo ekstremno crn,za razliku od ostalih u toj reci i strojao je na svetloj podlozi.I sve to nam je davalo utisak ogromne ribe a zapravo nije.Ovo je cist dokaz da verujete samo prijatelju koji je ribu propisno izmerio i zapamtite ko god  vam sta kaze, ovakve ribe  mnogi  fantasticni ribolovci ne ulove ni jednom u zivotu,tako da je svaki ulov ove velicine propisno izmeren ulov zivota!!! 

No comments:

Post a Comment

Note: Only a member of this blog may post a comment.